Jag trodde att man bara hade en chans att spela rookie-SM. Så första gången man deltar i någon klass i SM så får man passa på att spela rookie, för det är ju då man är som mest rookie. Låter konstigt att man ska kunna vara med på SM flera gånger (oavsett klass) och sen komma nåt år senare och spela rookie.
Första gången jag var med på SM spelade jag dam, öppna och rookie. Förstod det inte som att man kunde spara den chansen till senare.